Camille Acker: Cicada
Analysing a short story
- Typ:
- Interpretation / Unterrichtseinheit
- Umfang:
- 27 Seiten (1,4 MB)
- Verlag:
- RAABE
- Auflage:
- 1 (2024)
- Fächer:
- Englisch
- Klassen:
- 11-13
- Schulform:
- Gymnasium
In der Kurzgeschichte „Cicada“ geht es um Ellery, die an einem Klavierwettbewerb teilnimmt und mit Themen wie identity und fitting in konfrontiert ist. Die Unterrichtsmaterialien umfassen pre-, while- und post-reading Aufgaben, die das Verständnis fördern und die Lernenden zur Reflexion anregen.
Camille Ackers short story Sammlung „Training School for Negro Girls“ bietet Schülerinnen und Schülern beeindruckende Leseerlebnisse, die alle Merkmale einer Kurzgeschichte erfüllen. Ihr Fokus auf Diskriminierung behandelt gegenwärtige gesellschaftliche und politische Themen, was die Aktualität ihres Buches unterstreicht.
Inhalt:
- Facts
- Notes on the material
- Topic: Camille Acker: Cicada
Competences and skills:
When working with the short story, the focus is initially on strengthening students’ reading competence. This is demonstrated, among other things, through the insights they gain from analytical skills. Part of this competency involves enhancing the intercultural competence. Furthermore, students optimise their listening and visual comprehension skills when they deal with videos. Through the completion of tasks based on the information acquired, students practice their speaking and social abilities.