Questions of identity and gender
Ambitions and obstacles, conformity versus individualism
- Typ:
- Unterrichtseinheit
- Umfang:
- 47 Seiten (2,1 MB)
- Verlag:
- RAABE
- Auflage:
- 1 (2024)
- Fächer:
- Englisch
- Klassen:
- 11-13
- Schulform:
- Gymnasium
In der Unterrichtseinheit bearbeiten die Schülerinnen und Schüler einige Dimensionen des Zusammenhangs zwischen Geschlecht, Ethnizität und Identität. Anhand von Auszügen aus fiktionalen und nicht-fiktionalen Texten werden die Lernenden mit Darstellungen von unterschiedlichen Lebensbedingungen konfrontiert, die sie analysieren und kommentieren. Da unser digitales Zeitalter einen wesentlichen Einfluss auf unsere Persönlichkeit und Identität hat, wird auch dieser Zusammenhang thematisiert und schülergerecht bearbeitet.
Inhaltsverzeichnis:
- Facts
- Notes on the material
- Topic 1: Identity – What is it all about?
- Topic 2: Identity and gender
- Topic 3: Identity and ethnicity
- Topic 4: My digital identity
Competences and skills:
By engaging with the materials, students enhance their reading skills. Additionally, they improve their speaking proficiency through short presentations, speeches, and participating in discussions. Furthermore, students’ viewing skills are trained as they watch two videos and answer corresponding questions. Lastly, their writing competence is strengthened by composing comments on presented topics within the context of the material.